Psiholoģes nodarbība – Es un mani klasesbiedri

Šīs nodarbības mērķis bija apzināt bērnu attiecības ar klasesbiedriem, kā viņi izprot jēdzienu draugs, draudzība? Vai klasesbiedri ir klātesoši tikai stundu laikā, jeb grupas dalībnieki,labprāt, ar viņiem satiekas arī ārpus skolas vides?

Pildot darba lapu „Viens mājās” bērni iedomājās, kurus 3 klasesbiedrus viņi uzaicinātu pie sevis ciemos?Vienā mājas lodziņā grupas dalībnieks ierakstīja savu vārdu,bet pārējos trīs lodziņos klasesbiedru vārdus. Veicot šo aktivitāti, lielāks uzvars tika likts uz brīvā laika pavadīšanas iespējām kopā ar klasesbiedriem.

Otrajā aktivitātē, bērni saņēma informāciju, ka drīz skolā gaidāms konkurss.Darba autors ir komandas kapteinis, kuram jāizvēlās vēl 3 klasesbiedri, lai izveidotu komandu.

Šajā uzdevumā, pēc bērnu teiktā,  nozīme bija klasesbiedru zinšānām, spējām, talantiem.

Apkopojot paveikto, secinājām, ka bērni spēj veidot draudzīgas attiecības ar saviem vienaudžiem, ikvienā mājas lodziņā un komandas veidošanas darba lapā, bija klasesbiedru vārdi, ar kuriem kopā gribas atpūsties, spēlēties, pastaigāties, aprunāties, klausīties mūziku, piedalīties sacensībās, gūt jaunas emocijas, pilnveidot saskarsmes, sadarbības prasmes.

Jauki bija apzināties, ka nebija „vientuļo mājiņu” vai neizveidotu komandu, kas liecina par to, ka bērniem ir svarīgi būt kopā ar saviem vienaudžiem. Kādam šo kontaktu izdodas ātrāk atrast, citam nepieciešama palīdzība, atbalsts, bet ikvienam ir svarīgi „draudzēties”.

Paldies bērniem! Uz sadarbību !

Centra psiholoģe-Evita Vaivode-Bērzkalna